ტოკიოს სონატა

ისინი სარკინიგზო მაგისტრალის გვერდით, პატარა ნაცრისფერ სახლში ცხოვრობენ, სადაც მატარებლის ყოველ გავლაზე ხმაური და მოძრავი ჩრდილები აღწევს. ცოლი სულ შინაა ყოველდღიურ საზრუნავთია და მორჩილებით მოსილი, ალაგებს, რეცხავს, წმენდს, თავს უვლის და მდუმარებას არ არღვევს, საყიდლებზე დადის, შვილებს ელოდება, კრძალვით შეცქერის ქმარს და შვილებსაც ასწავლის, ოჯახის მამას დაუჯერონ.

ოჯახის მამა _ კლასიკური პატრიარქი, რიუეი სასაკი, რომლის მთელ მგრძნობიარე ნატურას კულტურის მარწუხები შთანთქავს, იაპონურ კომპანიაში მუშაობს და პირნათლად ასრულებს პატრიარქისთვის დაკისრებულ მთავარ ვალდებულებას _ ოჯახის კეთილდღეობას უზრუნველყოფს, ყვირის, აბოყინებს, ხელებს აბრახუნებს და ვაჟებს მორჩილების გაკვეთილებს აძლევს.

შემდეგ აწყობილი სისტემის მონოტონური, მოჩვენებითი კეთილდღეობა უეცრად ეკრანიდან თვალსა და ხელს შუა ქრება და მაყურებელი ნელ-ნელა რეალობის ყველაზე უხერხული და გულსაკლავი შტრიხების დანახვას ახერხებს: რიუეი სამსახურს კარგავს და მთლი იიმპერია ინგრევა.

დიასახლისი, დედა და ცოლი _ მეგუმი და მისი ,,გამტაცებელი” მძარცველი _ ფილმის ერთერთი ყველაზე საინტერსო პასაჟი

იაპონიის სოციო-პოლიტიკურ მდგომარეობაზე რაიმე ცოდნით ვერ დავიკვეხნი, მაგრამ უახლესი ტექნოლოგიების ქვეყანაში არ ველოდი ისეთი სურათის ნახვას, რასაც კიიოსი კურასავა ამ ფილმში აჩვენებს: ადგილობრივებზე რამდენჯერმე იაფი ჩინელი მუშახელის (ნუ, მუშახელი არ ეთქმის, სინამდვილეში შუა რგოლის მენეჯერები არიან) შემოდინებამ უამრავი იაპონელი უმუშევარი დატოვა. ყოველდღე ოფისებიდან საკუთარნივთებმომარჯვებულ გათავისუფლებულ მოსამსახურეთა არმიები მოაბიჯებს ქუჩაში და დასაქმების ერთიანი ბაზის ოფისბთანაც საათობით გაჭიმული რიგებია. განსაკუთრებით მძიმე დღეში შუა ხნის იაპონელები არიან (იგულისხმება მამაკაცები _ ქალები იაპონიაში, როგორც წესი, უმეტესად საოჯახო მეურნეობით არიან დაკავებული). ისინი ჩამოწერილი ინვენტარის მდგომარეობაში იმყოფებიან _ მათი კვალიფიკაციის შესაფერისი სამუშაო აღარ მოიპოვება, ალტერნატივად კი მხოლოდ წვრილმანი ფიზიკური სამუშოები აქვთ, დაბალი ანაზღაურებითა და ერთჯერადი კონტრაქტებით. თუმცა, ანაზღაურებაზე მნიშვნელოვანი ისაა, რომ თავმოყვარე იაპონელ მამაკაცს, რომელსაც ოჯახში ლამის ღმერთად თვლიან, სუპერმარკეტში დამლაგებლად მუშაობას სიკვდილი ურჩევნია.

თითქმის გულისამაჩუყებელია ამ იაპონელი კაცების ყურება, რომლებიც ცოლებს
საგულდაგულოდ უმალავენ თავიანთ უმუშევრობას და უკანასკნელ შემორჩენილ გროშებს უტოვებენ, თითქოსდა ხელფასი აიღეს. თავად კი მთელ დღეს შარვალკოსტუმში გამოწყობილები დახეტიალობენ ქალაქში, ამაოდ დგანან დასაქმების ცენტრების რიგში და ღატაკებისთვის განკუთვნილ უფასო საკვებს ჭამენ, რომელსაც ერთჯერადი პოლიეთილენის ჯამებით არიგებენ სკვერებში.

უკეთეს დღეში არც ახალგაზრდები არიან _ საარსებოდ საჭირო რესურსებისა და სივრცის
გამონახვას ვერც ისინი ახერხებენ. რიუეის უფროსი ვაჟი ტაკასი, ასეთი უპერსპექტივობისგან თავის დაღწევას მის წინაშე არსებული ერთადერთი შესაძლებლობით წყვეტს და საკუთარი სურვილით ეწერება ამერიკის არმიაში სამსახუროდ და თავის განმაიარაღებელ სისტემას ნებაყოფლობით თავაზობს თავის უკანასკნელ რესურსსაც _ საკუთარ სისხლს და ხორცს.

ამ ყველაფრით ზოგი ზედმეტად, სიცოცხლესთან შეუთავსებლად იღლება, ზოგი კი ახლებურად ცხოვრებას სწავლობს და ტკივილის ფასად,მაგრამ მაინც ახერხებს გადააბიჯოს კულტურისა და სოციალური ნორმების მიერ აგებულ ბარიერებს, რომლებიც იმდენად არაადეკვატური და რეალობისადმი შეუფერებლები გახდნენ, რომ დარღვევა აუცილებლობად იქცა. ამ ყავლგასულ ნორმებს შორის ექცევა იაპონური მკაცრი პატრიარქატის ტრადიციაც.

ერთი სიტყვით, ეს არის ძალიან კარგი ფილმი იმაზე, თუ როგორ უმკლავდებიან ცვალებად სოციალურ გარემოს საკუთარი უცვლელი გრძნობების, შიშებისა და ტკივილის ამარა დარჩენილი ადამიანები. href=”http://www.gol.ge/index.php?cat=movies&details=6954&order=1.1″>თქვენც ნახეთ🙂

This entry was posted in კინო and tagged , , , , , , , , , , , , , , , . Bookmark the permalink.

2 Responses to ტოკიოს სონატა

  1. bart says:

    kargi filmia es

  2. Tsitsia says:

    წლების წინ ძალიან მომეწონა როცა ვნახე, დამაფიქრა და აღმოჩენებზე წამიყვანა🙂

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / შეცვლა )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / შეცვლა )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / შეცვლა )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / შეცვლა )

Connecting to %s